Jak vzniká karbon a co způsobuje?
Motory a výfukový systém se běžně zanáší karbonem. Příčiny zanášení jsou nedokonalá směs (palivo), jízda na nízké otáčky a po čase bohužel i běžný provoz vozidla. Z nespáleného paliva se pak vytváří karbonové usazeniny.
Karbonové usazeniny způsobují ztrátu tlaku ve spalovací části motoru, z tohoto důvodu se pak snižuje výkon a je potřeba více paliva k dosažení optimálního výkonu. Karbon poškozuje nejen spalovací část motoru, ale i další části motoru: egr ventil, lambda sondu, turbodmychadlo, katalyzátor, dpf/fap filtr atd.
Jak dekarbonizace funguje?
Při nastartovaném motoru, zahřátém na provozní hodnoty, se k vozidlu připojí (přes sání) náš dekarbonizační stroj, který vytváří čistý vodík. Při spalování směsi a vodíku vzniká vyšší teplota, což pomáhá čištění (hoření karbonu – uhlíku). Zároveň vodík reaguje s uhlíkem a vytváří uhlovodík (pára). Uhlovodík postupuje dále přes ostatní nemotorové části do výfukového systému, kde čistí další komponenty vozidla jako egr ventily, turbodmychadla, lambda sondy, katalyzátory a filtry pevných částic. Tím můžete předejít budoucím nákladným opravám. Celý proces trvá cca 60 minut. Čištěním Vás zbavíme až 85 % karbonu.
Kdy využít dekarbonizaci motoru?
- Snížení výkonu – vozidlo nejde za plynem
- Nevyhovující emise – snižuje kouřivost
- Zvýšená spotřeba
- Horší chod motoru
- Prevence – předcházíte budoucím nákladným opravám, snížení výkonu a zvýšení spotřeby
Co vše mohu dekarbonizací motoru vyčistit?
- Spalovací části motoru – ventily, písty, kroužky, zapalovací svíčky, vstřikovače
- Turbodmychadla
- Egr ventily
- Lambda sondy
- Katalyzátory
- Filtry pevných částic
Upozornění: Po dekarbonizaci motoru je nutné provést výměnu motorového oleje (včetně olejového filtru) a to po ujetí cca 300 km!
Ceny:
- Vozidla do 3.000 cm3 - 2 990,- Kč
- Vozidla do 5.000 cm3 - 3 990,- Kč
- Vozidla nad 5.000 cm3 - 4 990,- Kč
Ceny jsou uvedeny včetně DPH.
Pro autoservisy jsou ceny řešeny individuálně!
Video o dekarbonizaci motoru vodíkem